„Myliu Panda“ kampanijos atidaryme žinomi žmonės skatino nelikti abejingiems neapykantai ir patyčioms

Kovo 20 d. įvyko oficialus „Myliu Panda“ kampanijos atidarymas, kurio metu visi, neabejingi  neapykantos kalbos ir patyčių prevencijai bei žmogaus teisių vertybėms, buvo pakviesti net į du renginius – atvirą diskusiją su žymiais žmonėmis Nacionalinėje dailės galerijoje bei nuotaikingą vakarėlį  „V 4 Vilnius bare”, kuriame susirinkusius svečius šokdino Jurgis Didžiulis.

Nacionalinėje dailės galerijoje diskusijos dalyvius pasitiko ir po šiltą apkabinimą dovanojo jau daug kam pažįstamas džiaugsmo ambasadorius Panda.  Salę užpildžiusiam jaunimui buvo pristatyta „Myliu Panda“ kampanijos ištakos, jos tikslai ir ateities planai vykdant žmogaus teisių edukaciją bei siekiant įtraukti jaunimą į aktyvią neapykantos kalbos ir patyčių prevenciją.

Po kampanijos pristatymo  prasidėjo diskusija, kurioje dalyvavo žinomas interneto veikėjas Mykolas Kleck, komikas Paulius Ambrazevičius, Laidos “Žinių naujienos” autorius ir vedėjas Timūras Augucevičius, muzikantas ir prodiuseris Viktoras Diawara, žiniasklaidos ir interneto pischologijos ekspertė psichologė Ilona Česnienė, Lietuvos Žmogaus Teisių Centro direktorė Birutė Sabatauskaitė, advokato padėjėja atstovaujanti Europos žmogaus teisių fondą Evelina Baliko ir Lietuvos liberalaus jaunimo kadenciją baigusi pirmininkė Aušrinė Armonaitė. Diskusiją moderavo radijo laidų vedėjas Domantas Likša.

Pasak kampanijos koordinatorės Viktorijos Bružaitės, diskusijoje išsakytos mintys, patvirtino, jog kampanijos pasirinkta koncepcija ir kryptis yra teisingos. Kaip teigė V. Bružaitė, įvairios neapykantos kalbos formos, elektroninės patyčios į virtualiąją erdvę persikelia iš realaus gyvenimo, kuriame virtualūs smurtautojai patys jaučiasi nelaimingi ir geriau pasijausti mėgina niekindami kitą, todėl kampanija siekia ugdyti jaunų žmonių tarpusavio supratimą ir geranoriškumą vienas kito atžvilgiu.

„Diskusijoje buvo išsakytos mintys, jog neapykanta dažnai atsiranda iš nepasitikėjimo savimi bei noro menkinant kitą, pasijausti geresniam ir viršesniam. Taip pat visi dalyviai kalbėjo apie neapykantą kylančią iš nesupratimo, baimės ir nežinojimo. Tad kalbant apie neapykantos bei patyčių prevenciją labai svarbus švietimas ir pagarbos vienas kitam ugdymas“, – pasakojo V. Bružaitė.

Kampanijos koordinatorės teigimu, Pandos misija – patyčias bei neapykantą internete įveikti džiaugsmo ir pozityvumo populiarinimu, tad žmogaus teisių edukaciją ketinama vykdyti netradiciniais metodais, siekiant ne tik ugdyti, bet ir stebinti, džiuginti ir įkvėpti. Kampanijos atidarymas tai įžanga į intensyvią kampanijos edukacinę veiklą, kurią ateinančiais mėnesiais ketinama vykdyti visoje Lietuvoje.  „Myliu Panda“ kampanijos artimiausiuose planuose – socialinė grafičių akcija, televizijos laida, mokymai Lietuvos jauniesiems lyderiams, žmogaus teisių edukacinės programos jaunimui.

„Diskusijoje daugelis domėjosi, kur kreiptis pastebėjus neapykantos kalbos kurstymo atvejus ar įžeidžiančias patyčias. Tokiu atveju galima kreiptis į prokuratūrą ar tam tikras socialines grupes atstovaujančias nevyriausybines organizacijas, tačiau daugelis apie tokias galimybes nežino ar procesas atrodo per daug sudėtingas. Artimiausiu metu kampanijos svetainėje ketiname patalpinti aiškią ir paprastą instrukciją, ką kiekvienu atveju daryti ir kur kreiptis“,  – žadėjo kampanijos koordinatorė.

nfKampaniją įgyvendina Nacionalinis socialinės integracijos institutas. „Myliu panda“ yra Europos Ekonominės Erdvės finansinio mechanizmo 2009-2014 periodo NVO Programos Lietuvoje remiamo projekto „Visi skirtingi – visi lygūs: aktyvus dalyvavimas, įvairovė, žmogaus teisės“ dalis.

Daugiau akimirkų rasite čia: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.665142216868229.1073741837.578652228850562&type=1

Komentarai